Tipy na potraviny

Po dlouhé době vás všechny moooc zdravím u nového článku! Tenhle článek je takový první nástřel nového konceptu, který bych ráda občas přidala na tyto stránky. Bude se jednat o články, které budou postupně aktualizovány a rozšiřovány. To znamená, že dnes vám například sepíšu 5 tipů na potraviny, které mě nějakým způsobem zaujaly a až mě příště zase nějaká potravina nadchne, tak jí sem dopíšu. Abychom to měli všechno na jednom místě a ne rozházené po různých článcích, stories a příspěvcích.

Nuže, začínáme.

1. Chlebová směs

Tahle chlebová směs z lidlu je skvělá například v případě, že vám dojde čerstvé pečivo a z časových důvodů (nebo když se vám prostě nechce) nestíháte zajít do obchodu.
Vezmete směs, přilijete vodu a za pár hodin máte chleba. Péct můžete v domácí pekárně nebo normálně v troubě.

2. Pohankové pukance

Pohankové pukance používám například do jogurtu nebo skyru či tvarohu. Pohanka nemusí svou chutí oslovit zrovna každého, ale v této formě typickou chuť pohanky nezaregistrujete a je to proto dobrá varianta (stejně jako třeba pohanková krupice), jak pohanku do jídelníčku zařadit.

3. Kokosové chipsy z DM drogerie

…těch bych se ujedla! Jsou strašně dobrý, přidávám je třeba do ovesné kaše, nebo nějakého dezertu. (A někdy ujídám i jen tak… pssst.)

4. Čerstvý sýr

5. Jasmínová rýže

6. Tagliatelle (Lidl)

Moje oblíbené čerstvé těstoviny. K sehnání v italském týdnu v Lidlu! Zkoušeli jste už čerstvé místo sušených? Za mě diametrální rozdíl! Jednou za čas koupím a pochutnáme si, klidně jen tak s pestem a parmezánem.

7. Kokosová tapioka

Občas, když mě honí mlsná a jsem líná si něco připravovat, tak sáhnu po téhle kokosové tapioce.

8. Crispins tyčinky

Nevím jak vy, ale já někdy prostě dostanu chuť na něco křupavého, ať už na oslavě nebo k filmu. Většinou se však většině lidí nabízí chipsy, které nejsou zrovna ideální variantou, protože obsahují vyšší množství soli a tuku. Dnes ale už najdeme spoustu vhodnějších alternativ, například tyto tyčky, které jsou navíc bezlepkové a tedy vhodné pro celiaky. Pozor si však dejte na některé zdravější varianty chipsů, které se tak pouze tváří (např. známé zeleninové chipsy)! Ve skutečnosti totiž obsahují také vysoké množství tuku a soli, stejně jako klasické chipsy. Vždy je potřeba číst složení 🙂

9. Celozrnný cous cous

Cous cous používám opravdu často, jelikož je velice rychlý na přípravu – stačí pouze zalít horkou vodou a počkat pár minut. Ráda si jej ochutím buď kari kořením nebo kurkumou a paprikou.
Cous cous je často zaměňován s bulgurem, který se ale vyrábí trochu jiným způsobem a obsahuje více vlákniny než cous cous. Proto je také vhodné volit u cous cousu spíše celozrnnou variantu, která obsahuje o něco více vlákniny. Více jsem rozdíly a vlastnosti cous cousu a bulguru rozebírala ve stories na mém instagramu @nutrikatie

Leave a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*